تامر حسني يكشف سبب رفضه لحفلات الـ"أونلاين"

منذ 4 سنوات
ندى عصام

كشف الفنان المصري تامر حسني، سبب رفضه تقديم حفلات "أونلاين"، بعد مطالبة جمهوره بذلك مثلما فعل باقي المطربين.

واتجه عددًا من الفنانين للحفلات "الأونلاين" الفترة الحالية بسبب انتشار فيروس كورونا المستجد الذي خلق حالة من الرعب والقلق.

وكتب تامر، عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام":" لكل حبايب قلبي الغاليين اللي بيطالبوا بحفله Online أنا شايف كل طلباتكم و بجد إنتوا واحشني اكتر.. أولاً بالنسبة لإستكمال تصوير فيلم (مش أنا) ،،، أنا وقفت تصوير الفيلم من اول يوم حسيت فيه بخطر على الناس و قبل الحظر وقبل إعلان الدوله عن طلب عدم التجمعات فلا يمكن إستكمال تصوير الفيلم حرصاً على سلامة الجميع".

وأضاف:"ثانياً أكيد اتعرض عليا حفلات Online من فترة بس الحقيقة أنا واخد عهد على نفسي في ظروفنا دي مش هعمل أي عمل فني ومش هغني إلا لو هيكون في فايدة مجتمعية مادية ومعنوية، وحالياً في مفاوضات على حفله Online هيتخصص فيها منا جميعاً ومن الرعاه الرسميين حصة كبيرة من التبرعات للأسر المتضررة من وباء كورونا والآسر محدودي الدخل".

واختتم:"أما عن الاوبريت العربي (انت أقوى) تشرفت بالإشتراك فيه عشان هو عمل قومي محترم وليه هدف إنساني كبير بخلاف رفع الروح المعنويه والإيجابيه ونشر الأمل من جديد ان العائد المادي كله سيذهب بالكامل لمتضرري وباء كورونا وجميع صناع العمل متبرعين بأجورهم بالكامل و لهم كامل الإحترام و التقدير و تشرفت بالعمل معاهم كلهم".

تعليقات و آراء